Sunday, 11 December 2016

Filled Under:

Kasut Tumit Dilengkapi Sistem Hidraulik.


Ada harga yang harus dibayar ketika ingin mencantikkan penampilan dengan memakai kasut tumit tinggi .Kaki akan terasa sakit selepas berjalan menggunakan
kasut tumit tinggi. Itulah sebab mengapa pereka yang berasal dari Barcelona, ​​Silvia Fado Moreno mencipta kasut tumit tinggi "hidraulik". Kasut tumit tinggi Silvia tidak akan menyebabkan kaki sakit kerana menggunakan pegas, ban angin dan bola getah sebagai galas ketika digunakan berjalan. 

Pereka yang berpusat di London itu membuatkasut tumit tinggi dengan memperhatikan kesan penyerapan, daya tarik, ketahanan dan berat kasut dan menambah getah, hidrolik angin serta cincin metal. Saat penggunanya melangkah, semua komponen bekerja sama di bawah berat badan untuk mencipatakan keseimbangan. "Aku ingin membuat karya yang berdasarkan konsep berfungsi menggunakan teknologi canggih dan dibuat menggunakan tangan," kata Silvia pada MailOnline ".

 "Cabaran yang dihadapi adalah mencapai jumlah gerakan yang diperlukan sesuai dengan berat badan tanpa kehilangan stabilitasnya." Silvia membuat kasut itu dengan menggunakan alat tradisional seperti mesin pemotong dan kulit yang dijahit. Sayangnya kasut Kinetic Traces otu hanya merupakan projek seni. Namun Silvia berharap dapat menghasilkan mereka secara besar-besaran.










0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs