Thursday, 22 December 2016

Filled Under:

Selfie Seakan Sakit Gigi Popular di JEPUN.


Jepun tidak hanya dikenali sebagai negara dengan teknologi yang sangat maju, namun juga mempunyai ciri khas tersendiri dengan gaya hidup masyarakatnya. Baru-baru ini muncul trend baru dalam berfoto selfie di Negeri Matahari Terbit itu.

Bergambar dengan pose tangan yang menekan pipi seakan sedang sakit gigi ternyata sangat digilai oleh remaja di Jepunketika ini. Pose "Sakit Gigi" tersebut dikatakan boleh membuat mereka lebih manis serta wajah kelihatan lebih seksi dan lebih kecil sehingga menjadi lebih ghairah dilihat.

Trend ini tidak hanya diminati pengguna sosial media sahaja, bahkan sempat menjadi sorotan majalah fashion terkemuka. Beberapa majalah seperti Nylon, Glow dan lain, juga ikut-ikutan mengeluarkan cover majalah yang modelnya berpose "sakit gigi".

Disiarkan melalui Kotaku, pose unik tersebut pertama kali muncul di Twitter tahun lalu. Salah seorang pengguna Twitter, okage, sempat merasa hairan dengan beredarnya foto dengan pose yang sama.

"Apakah setiap orang mempunyai gigi berlubang?" tanya okage sambil memuat naik trend foto tersebut. Foto ini kemudian diretweet hingga 35 ribu kali dan membuat pose "sakit gigi" ini semakin terkenal.

 












0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs