Tuesday, 20 December 2016

Filled Under:

Tandas Khas Untuk Anjing.


Sebuah bandar di Sepanyol sangat mementingkan kesenangan penduduk dan pengunjungnya, termasuk untuk haiwan seperti Anjing. Mereka membuat penemuan dengan menyediakan tandas khas anjing. Tandas khusus rancangan designer Enric Girona itu terbuat dari bahan besi dan disumbangkan ke El Vendrell di Catalonia oleh designernya sendiri.

 Tujuan dibangunnya tandas itu adalah untuk mencegah jalan menjadi kotor kerana tahi anjing. Namun sayangnya, menurut beberapa pemilik anjing tandas itu tidak banayak membantu. "Tidak berguna. Yang seharusnya dilakukan adalah membina pagar untuk anjing agar boleh buang kotoran di dalamnya, "kata salah seorang pemilik anjing. "Masalah utama kami adalah bahannya dari metal,  lebih baik pakai rumput saja," pemilik anjing lain menambah.

 Tandas itu berfungsi cara serupa dengan tandas milik manusia. Tahi anjing akan disimpan dalam tadahan dari besi melalui lubang pembuangan. Terdapat juga pancuran air untuk menyiram agar aromanya tidak merebak. Sebenarnya toliet itu cukup membantu mengingat pemilik anjing yang tidak membersihkan najis di peliharaannya di jalanan El Vendrell boleh dikenakan denda US $ 1000.
 







0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs