Thursday, 26 January 2017

Filled Under:

Adakah Laut Merah di China Tanda Kiamat ?


Keanehan muncul di Bandar Shenzhen, Wilayah Guangzhou, sebelah selatan China. Para pengunjung pantai Shenzhen dikejutkan dengan  ombak berwarna merah .

Menurut CCTV News , para penduduk pada  awalnya menduga ombak merah itu kerana darah haiwan yang menjadi mangsa yu. Namun dugaan ini jadi tidak masuk akal kerana air laut tidak berubah menjadi hanyir.

Sebahagian pengunjung kemudian menyebutkan kejadian ini sebagai salah satu petanda sudah dekatnya kiamat. Sebabnya, menurut ramalan injil, kiamat akan tiba ketika laut berwarna merah.

Pihak agensi kerajaan china lantas memeriksa air laut tersebut. Rupanya, ombak berwarna merak itu disebabkan membiaknya populasi alga merah (noctiluca scintillans).

Meskipun begitu   tidak berbahaya kepada
penduduk Zhou Kai, menyatakan pihaknya akan terus mengawal  laut. Untuk itu, penduduk lebih baik tidak mendekati air terlebih dahulu. Kai juga meminta rakyat tidak mengaitkan fenomena alam ini dengan kepercayaan karut yang macam-macam.

"Jadi kami menyarankan penduduk dan pelancong tidak mandi dengan air laut terlebih dulu," kata Kai. "Penduduk terkejut dengan perubahan metereologis dan hidrologi di kawasan sekitar."








0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs