Friday 6 January 2017

Filled Under:

Burger Daging tikus Laris di Moscow.



Sebuah restoran di Russia menghidangkan burger lain daripada lain menggunakan daging tikus yang percaya atau tidak dilaporkan laris.

Krasnodar Bistro di selatan Russia menghidangkan bangkai tikus dihiasi salad dan rempah-ratus di dalam ban lembut yang digelar ‘burger nutria’ dan dijual dengan harga 550 rouble (RM38).

Pelanggan yang menikmatinya menyamakan rasa bangkai itu sama seperti daging ayam belanda, dengan warnanya yang keputihan selain tekstur lembut tetapi agak tawar.


Burger itu juga dijual di beberapa kafe di Moscow.

Chef, Takhir Kholikberdiev, 35, yang mengilhamkan burger itu berkata, orang ramai tidak patut rasa geli untuk makan daging tikus.

“Tikus sebenarnya haiwan yang sangat bersih. Ia bukan saja herbivor, malah tikus juga membersihkan makanannya sebelum dijamah.

“Dagingnya juga mengandungi asid omega-3 yang tinggi. Ramai doktor dan pakar diet menganggapnya daging yang baik untuk dimakan,” katanya kepada akhbar The Guardian.

Burgernya itu dipuji pelanggan dan pengkritik makanan.

Seorang pengkritik dilaporkan menulis: “Sekarang, pada 2016, anda boleh makan burger tikus hanya beberapa meter dari Kremlin!”

Kholikberdiev berkata, burger tikus itu semakin popular di Russia. -Agensi

Jom saksikan video berikut ini:







0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers