Tuesday, 24 January 2017

Filled Under:

Jom Saksikan Skill Pengemis Ini Bermain Piano.


Pemain piano selalu dikatogorikan dengan kemewahan dan kaum bangsawan atau kaya. Tetapi siapa sangka, jika seorang pengemis yang menghabiskan hidupnya selama 30 tahun di jalan, boleh dan pandai bermain piano.

Dalam video yang dimuat naik ke YouTube, video ini seorang pengemis bermain piano ini sudah dilihat sekitar satu setengah juta orang. Lelaki bernama Ray ini, kelihatan asyik bermain piano di Edmonton, Alberta, Kanada.




Kala itu seorang bernama Roslyn Polard sedang berjalan di dekat taman bandar, dan mendengar suara merdu dari permainan piano. Ia pun mencari sumber suara tersebut, dan terkejut. Ternyata seorang pengemis dengan jemarinya sedang bermain piano.

Tiada tempat tinggal tersebut nampak asyik bermain piano, tanpa merasa terganggu oleh Polard.

"Anda boleh lihat wajahnya berseri, setiap kali ada orang yang melintas. Dan ia akan gembira jika ada orang yang berhenti dan mendengar muzik, ia juga gembira jika ada yang mengajak berbual," kata Polard.

"Saya beruntung boleh mengabadikannya bermain piano," tambah Polard. Dan atas pendapatan yang lumayan besar dari YouTube yang dihasilkannya, ia akan membagikannya kepada Ray atas usahanya bermain piano. Dan ia sangat mengaguminya.








0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs