Wednesday, 25 January 2017

Filled Under:

Lelaki Ini Ditumbuhi Bulu Pelik.


Tidak ada di  dunia manapun seorang manusia tumbuh dengan membawa perkara yang aneh, dan kekurangan fizikal. Tetapi, apa-apa yang diberikan Tuhan kepada kita, itu adalah anugerah dan ada rahsia di sebaliknya.

Begitu juga bagi kanak-kanak sebelas tahun bernama Bektaz Tazhikhan, yang berasal dari Kazakhstan. Di mana si seluruh badannya dipenuhi oleh bulu yang terus berkembang, termasuk di wajahnya. Sehingga ia kerap menjadi bahan ejekan teman-teman sebayanya.

Ibu bapanya pun membawanya berjumpa doktor di Astana, dan mereka mendiagnosis, jika kanak-kanak tersebut mengalami atavise, iaitu suatu keadaan yang menyebabkan ia lahir dengan kemunduran genetik.

Ia juga kerap digelar oleh rakan di sekolahnya sebagai WolfBoy, atau budak serigala. Keadaan ini memang jarang berlaku, dan hanya sedikit orang-orang di dunia yang mengalaminya.

Namun ibu bapa Bekzat terus mencari rawatan, jika diperlukan sampai ke luar negeri, untuk menyembuhkan anaknya dari penyakit yang jarang berlaku ini. Dan berharap anaknya boleh normal seperti kanak-kanak lain.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs