Monday, 9 January 2017

Filled Under:

Lembu Ini Dianggap Utusan Dewa.


Seekor anak lembu menggegarkan penduduk kampung kolathur di Tamil Nadu, India. Sebabnya, anak lembu itu mempunyai tiga mata. Tambahan mata satu tersebut berada tepat di tengah dahinya.

Alhasil kini anak
lembu yang lucu itu menarik perhatian penduduk dari luar kampung tersebut. Mereka memuja sebagai utusan Dewa Siva yang juga mempunyai tiga mata. Si pemilik, Rajesh, mengatakan bahawa anak lembunya itu adalah berkat dari Tuhan untuk membawa nasib di kampung.

"Ini adalah anak
lembu ajaib sehingga kami memuja dan berdoa padanya seperti pada dewa," kata Rajesh. "Kami percaya jika memujanya maka  yang akan datang kemenangan pada kami dan semua penduduk."

Penduduk pun berduyun-duyun datang melihat anak
lembu itu dan berdoa di sana. "Kami meyakini dia utusan dewa Siva kerana juga bermata tiga, itu sebabnya kami datang kemari meminta doa padanya," kata Sharmila.

Siva adalah salah satu daripada tiga dewa utama dalam ajaran Hindu sebagai dewa pemusnah. Pengenalan Dewa Siva adalah mata ketiga di dahi yang dapat menimbulkan api. Saat marah, Dewa Siva akan membuka mata ketiganya yang akan membakar segala sesuatu menjadi abu.


Jom saksikan video berikut ini: 





0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs