Thursday, 26 January 2017

Filled Under:

Restoran Diperbuat Dari Tulang Haiwan.


Mexico selalu punya seni bina yang unik. Selain rasa Latin yang sangat pelik, wanita cantik dan makanan serba-serbi pedas, Mexico juga punya restoran yang berkonsep cukup unik. Tampil dengan interiror dan luaran yang kelihatan lembut, tapi siapa sangka kalau Hueso, nama restoran tersebut, dibuat dari tulang haiwan.

Jangan takut kalau tempatnya akan kelihatan buruk, kerana di Hueso yang terletak di Guadelajara, restoran ini justru tampil cantik, bersih dan klasik. Ignacio Cadena adalah seorang seni reka di sebalik pembuatan reka bentuk restoran yang memikat tetapi juga boleh merasa menggigil . Ia memanfaatkan bangunan yang dibina tahun 1940 itu dengan merenovasinya dan menggabungkan dengan sedikit idea unik yang ada di kepalanya.


 Kita boleh mencari tulang yang disusun rapi pada dinding berwarna putih. Tulang yang sudah berusia ini tapi tetap bersih ia memang berasal dari tulang  haiwan. Ada sekitar 10.000 tulang yang menghiasi bilik tersebut, menurut keterangan Cadena pada Oddity Central . 

Beberapa orang mungkin akan sedikit kurang selesa dengan kehadiran tulang ini. Terutama bagi vegetarian dan aktivis penyayang binatang. Akan tetapi, tidak sedikit pula yang menikmati suasana unik dan antik tersebut.


Restoran tersebut tidak disusun dengan meja-meja yang berasingan seperti kebanyakan restoran. Ada sbeuah meja panjang dengan kerusi-kerusi yang unik, membuat pengunjung boleh duduk dalam satu meja. Malangnya, tidak banyak penjelasan mengenai masakan macam apa yang dibentangkan di sini. Agaknya Hueso ditujukan untuk mensasarkan pelancong yang ingin merasakan suasana unik saat sedang datang ke Mexico.


 Restoran ini memang tidak menghidangkan makanan, namun juga suasana. Dengan suasana yang unik dan sederhana, Hueso nampaknya ingin memikat peminat seni daripada masakan.









1 comments:

  1. WoW!!! Menakjubkan... Best sangat baca blog ni. Dapat ilmu dan lihat perkara2 pelik di dunia

    ReplyDelete

Followers

networkblogs