Saturday, 7 January 2017

Filled Under:

Rumah Ini Punyai Ruang Paling Sempit di Dunia.


Di Poland masih ada rumah dengan saiz luas hanya 46 meter secara keseluruhan dari tingkat atas dan bawah. Kerana saiznya yang sangat kecil, rumah tersebut di kategori menjadi bangunan Paling Sempit di Dunia. Mungkin tidak boleh dibayangkan tinggal disebuah rumah walaupun untuk satu orang saja berjalan di rumah ini tidak seluas, kerana hanya mempunyai lebar yang tidak boleh dimasuk dua orang. 

Tapi selama ini rumah ini dijadikan sebagai pejabat seorang penulis berasal dari srael, Etgar Keret. Seperti dikutip dari Daily Mail, bangunan tersempit di Dunia ini mungkin sangat jauh dari kata mewah, tapi cukup elok  dilihat dengan cat putih bersih terawat. Rumah ini hanya mempunyai sebuah bilik yang sangat selesa untuk sebuah tempat tidur khusus satu orang.

Rumah ini memang tak boleh di tinggali untuk satu keluarga, bahkan untuk mengundang teman mungkin tak boleh leih dari satu orang. Hanya ada dua menja yang sudah melekat di meja di satu sisi rumah.


 Selain itu peti ais yang tersedia hanya boleh menyimpan dua minuman ringan. Selain itu rumah ini tidak mempunyai dapur yang cukup luas untuk memasak atau menyiapkan makanan untuk para tetamu. Menurut Etgar, selama ini kita tidak perlu terlalu banyak ruang untuk menjalani hidup, sehingga bangunan kecil seperti rumahnya cukup layak dipertimbangkan untuk dijadikan sebagai rumah tinggal.
 










0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs