Saturday 4 February 2017

Filled Under:

Laluan Pejalan Kaki Paling Merbahaya di Dunia.


 Jalan yang merupakan jalan yang dibuat untuk sampai ke tempat tujuan dengan cepat dan mudah. Di laluan pejalan kaki biasanya mempunyai saiz yang kecil. Pejalan kaki secara umum adalah di permukaan tanah, tetapi jika jalan itu ditebing bagaimana?

 Tarikan  Negeri China menawarkan destinasi pelancongan yang dikelaskan sebagai keterlaluan adalah jalan yang berada di tepi tebing. Tarikan ini terletak berhampiran gunung Huashan, Xian, China. Ini destinasi pelancongan ekstrem menawarkan jalan yang di atas ketinggian beribu-ribu meter di atas paras laut

Bagi pelancong yang gemar aksi melampau, jalan yang di gunung Huashan, Xian, China i mungkin mendebarkan  dalam hati.

Satu jalan yang ada di gunung Huashan, Xian, China telah dibuat pada 700 tahun yang lalu. Jalan ini telah dibuat dengan tujuan untuk manusia mencapai kemuncaknya. Setelah mencapai puncak gunung Huashan, Xian, China adalah mereka percaya bahawa mereka akan hidup selama-lamanya.



Bagi pelancong yang mempunyai sejarah penyakit kronik seperti jantung dan paru-paru tidak dibenarkan untuk melalui jalan ini, sebagai tambahan kepada wanita yang mengalami haid juga tidak dibenarkan. Oleh kerana puncak atas Huashan, Xian, China ini adalah tempat yang suci agar wanita yang kotor tidak perlu berada di sana.
Jika anda seorang pendaki tegar. Laluan pejalan kaki yang ekstrem di gunung Huashan, Xian, China adalah pandakian yang tepat untuk anda.
















0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers