Sunday 5 February 2017

Filled Under:

Upacara Keagamaan Paling Pelik Pakai Periuk Atas Kepala.


Tidak bermaksud untuk mendekriminasikan suatu kumpulan tertentu atau kepercayaan orang lain, tetapi agama ini adalah agama baru yang ada di Amerika , di mana setiap ahli kumpulan menggunakan periuk, gayung di kepala mereka.

Agama ini bernama Pastafarians iaitu sebuah keyakinan atau kepercayaan . Bagi mereka tu adalah tuhan. Para Pastafarian mempercayai bahawa alam semesta pada masa lalu tercipta kerana sang pencipta mereka kebanyakan minum. Memang tidak masuk akal, tapi itulah yang menjadi kepercayaan mereka. Mereka para Pastafarian juga mengakui bahawa lanun merupakan makhluk yang suci yang telah dicemarkan namanya oleh gereja katolik pada abad 18.




Penganut agama Pastafarian melakukan peribadahannya disebuah tempat bernama Flying Spaghetti Monster. Yang menjadi persoalannya apakah agama ini benar-benar di akui di Amerika ?

Salah satu ahli dari Pastafarian bernama Jessica Steinhauser mengatakan bahawa agama ini telah diiktiraf sebagai buktinya dalam pengurusan lesen memandu mereka dibenarkan memakai periuk kepalanya yang melambangkan kepercayaan mereka, padahal lesen adalah lesen rasmi. Jessica juga menambah bahawa ia terkejut dan merasa mudah dalam mengurus lesen tersebut.











0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers