Monday 27 January 2014

Filled Under:

Kafe Unik di Sepanyol Ini Selalu Dilanda Gempar Bumi.Video


Jika tiba - tiba ada gempa bumi berukuran 7.8 skala ritcher ketika menjamah makan tengah hari , kira - kira apa yang anda lakukan ? bersembunyi di bawah meja makan atau lari keluar bilik ? . Anda tidak boleh melakukan perkara tersebut ketika berada di Disaster Cafe yang berada di Lloret de Mar , Sepanyol .


 Ketika gempa terjadi yang perlu anda lakukan adalah menjaga keseimbangan tubuh anda dan berharaplah makanan atau minuman anda tidak jatuh . Dipetik dari laman odditycentral.com Disaster Cafe menyajikan pengalaman makan yang tidak akan anda lupakan.Setiap pesanan makanan datang pada pengunjung , maka banggunan kafe akan digoncang dengan gempa bumi berukuran 7.8 skala ritcher .

 Tempat ini sangat popular di Sepanyol . Setiap pengunjung perlu menempah meja terlebih dahulu  untuk mendapatkan tempat di kafe ini . Dari luar , bangunan kafe ini nampak biasa saja , sama sekali tidak menggambarkan apa yang sedang berlaku di dalamnya . 





Begitu anda memasuki bilik kafe ini , hal pertama yang akan anda jumpai adalah model anak tangga yang di reka bentuk dengan tema serba alien dan angkasa luar . Saat akhir  pengunjung dapat menikmati persembahan bertema alien dan beberapa persembahan yang sangat menarik lain .

 Pada peringkat kedua , pengunjung akan  tercengang dengan warna yang dipaparkan . Pengunjung seolah - olah sedang di bawa ke pusat bumi yang sangat dalam . Tempat duduknya pun sangat unik layaknya anda sedang duduk di atas batu gua . Selanjutnya hal aneh yang akan mengejutkan anda adalah pelayan yang memakai peralatan keselamatan seperti topi keledar yang dipakai para pekerja di terowong .




 Kemudian ketika pesanan datang , hal aneh yang membuat anda hairan adalah berat makanan yang berbeza dengan berat makanan pada kebiasaannya . Tetapi ini tidak mempengaruhi kelazatan makanan yang disajikan . Ketika menikmati makanan selalu pastikan kaki anda menapak pada lantai seperti kedudukan siap berdiri . 

Kerana beberapa saat selepas menikmati makanan anda , gempa dengan kekuatan 7.8 skala ritcher akan menggegarkan tempat anda . Lampu padam dan suara teriakan wanita pasti sangat kuat . Benda  di bilik tersebut akan berhamburan seperti gempa terjadi .

 Tetapi anda tidak perlu bimbang dengan kecederaan  ketika terjadi gempa yang berlaku . Yang harus diingat ketika mengunjungi kafe ini jangan sampai anda memakai pakaian mahal atau baju kesayangan anda . Makanan dan minuman yang tumpah ketika kejutan terjadi boleh saja mengotori pakaian anda . Apakah anda sangat berminat dan ingin melawat tempat ini ? Pastikan anda bukan pesakit jantung  .



Jom saksikan video berikut:






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers