Sunday 2 February 2014

Filled Under:

Cara Ekstrem Pelajar Universiti di China Ulangkaji Pelajaran

 Pelajar perempuan di China terpaksa mengikat rambut mereka menggunakan klip ampaian untuk tetap terjaga ketika belajar . Setiap kali mereka mengantuk dan tertidur , pin akan menarik rambut mereka dan menyentak mereka sehingga terjaga . 

Teknik ini menjadi popular selepas dua mahasiswi di Pertanian dan Perhutanan Universiti Fujian di provinsi Fujian memuat naik gambar diri mereka di Weibo . Chen Tang ( 20 ) dan rakan sebiliknya Huang Lu ( 21 ) , telah berjuang dengan beban kerja yang banyak dan memerlukan untuk tetap terjaga .

 Mereka telah cuba kaedah biasa seperti kafein dan push - up tapi tidak ada yang berjaya . Ketika itulah mereka memutuskan untuk membaca buku sejarah untuk mencari penyelesaian . Chen dan Huang membaca tentang dua cendekiawan terkenal China yang mengamalkan kaedah melampau untuk menjaga fikiran mereka tetap waspada .

 Satu orang menusuk dirinya dengan jarum setiap kali ia mula mengantuk , sementara yang lain akan mengikat rambutnya ke siling sehingga akan terjaga setiap kali ia tertidur . Chen melihat perlunya kaedah kedua dan memutuskan untuk mencubanya .











0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers