Thursday 18 September 2014

Filled Under:

Menakjubkan! Lukisan Burung Dilukis Diatas Bulu Burung Itu Sendiri.


Jamie Homeister, pelukis tradisional dari New Albany, Indiana, melukis  burung di atas kanvas yang paling luar biasa. Wanita itu terinspirasi dari kebudayaan Native Amerika dan terpengaruh karya-karya warisan dari Kanada untuk melukis di atas bulu burung.

Uniknya, Jamie mendapatkan bulu untuk kanvasnya dari burung yang akan dia gambar. Baginya, bulu burung yang gugur itu adalah media yang sangat baik untuk melukis.

"Aku banyak mendapatkan bulu burung ," jelas Jamie. "Banyak objek yang kugambar adalah burung yang memberiku bulunya."

"Aku selalu tertarik dengan gaya hidup semua orang yang hidup di Bumi sebelum kita, sehingga melukis di atas bulu terasa masuk akal bagiku," sambungnya. "Bulu adalah media yang sangat humble. Mereka boleh menyambung, melengkung dan sangat indah di bawah lukisan."

Dalam mengerjakan karyanya, Jamie mengaku harus menghadapi beberapa cabaran. Tetapi baginya, semua cabaran adalah suatu kehormatan.

"Membuat lapisan bulu lebih sukar daripada hukuman mati, kerana bulu-bulu itu sangat ringan, mudah terbang dan sangat tipis,"katanya. "Namun, cabaran yang dihadapi adalah suatu kehormatan."

Berikut foto-foto karya Jamie Homeister:








0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers