Friday 21 November 2014

Filled Under:

Wanita Ini Kelihatan Lebih Muda 10 Tahun Gara-gara Minum Air Kosong.


Wanita yang bernama Sarah Smith, berusia 42 tahun mengatakan bahawa dirinya berubah menjadi lebih muda selepas minum air kosong sebanyak enam botol setiap harinya. Wanita ini mengatakan bahawa wajahnya lebih mudah 10 tahun dari sebelumnya.

Sarah Smith mengatakan bahawa dirinya merasa lebih langsing dan lebih fit selepas minum air kosong sebanyak tiga liter setiap harinya selama 28 hari.

Perkara ini ia lakukan setelah ia membaca artikel yang mengatakn bahawa sebahagian besar wanita Eropah mengambil air kosong untuk membuat dirinya menjadi lebih muda.

Sarah Smith juga mengatakan bahawa dirinya telah menyelesaikan semua masalah yang dihadapinya seperti mata, bintik merah dan kedut juga menghilang. Masalah itu membuat wajahnya menjadi jauh lebih mudah dan kelihatan lebih segar.

"Yang aku ubah hanya jumlah air yang aku minum. Aku hampir tidak mempercayai perubahan di muka saya. Aku benar-benar nampak seperti wanita yang berbeza. Suami dan anak-anakku mengatakan aku 10 tahun lebih muda. "kata Sarah .

Perubahan yang dialami oleh Sraah Smith ini membuat banyak orang menjadi tidak percaya jika hanya mengambil air kosong saja.




"Mungkin dengan minum air kosong dan tidak mengambil jenis minuman lain membuat anda nampak lebih muda. Tapi aku tidak yakin dengan penemuan wanita tersebut, "kata Richard Besser, Editor kesihatan di ABC News.

Namun, tidak  kemungkinan bahawa air kosong juga boleh membuat membuat wanita menjadi jauh lebih muda, kerana saat dehidrasi, tubuh akan mengambil air dari rangkaian yang ada, seperti dari kulit untuk menjaga kepekatan dalam darah. Hal ini dapat membuat kulit menjadi lebih cekung, kering dan juga kelihatan lebih muda.

Tapi sayang, banyak rakan-rakan Sarah yang bimbang, Sarah mengalami 'aquaholic' dan minum air kosong terlalu banyak. Tapi, Sarah terus meyakinkan rakan-rakannya bahawa tidak akan terjadi hal seperti itu jika kita tidak mempunyai masalah mental.





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers