Sunday 10 May 2015

Filled Under:

Wow, Racun Labah-labah Pisang Mengakibatkan Ereksi Yang Berpanjangan.


Labah-labah bernama latin Phoneutria nigriventer ini diketahui mempunyai racun yang sangat berbisa dari gigitannya, dalam kiraan hanya satu jam, si mangsa boleh terancam maut. Selain itu, gigitan labah-labah pisang boleh menyebabkan sesak nafas, air liur berlebihan dan gementar.

Baru-baru ini sebuah kajian mendedahkan bahawa, racun labah-labah pisang boleh menyebabkan priapism, ereksi berpanjangan yang boleh merosakkan rangkaian zakar secara kekal.



Hasil kajian tesebut lantas undian berpotensi untuk merawat gangguan ereksi pada lelaki, seperti halnya ubat Viagra. Sebuah percubaan pun dilakukan pada seekor tikus dengan menyuntik racun tersebut. Hasilnya, racun labah-labah berasal dari Brazil ini memang terbukti merawat gangguan ereksi yang dialami oleh tikus yang sudah tua. Kesannya boleh dilihat 15-20 minit selepas disuntik.

Bisa beracun dari labah-labah tersebut bekerja dengan cara mengeluarkan nitrat oksida, senyawa yang melebarkan saluran darah dan meningkatkan peredaran. Proses ini sama dengan khasiat ubat mati pucuk yang beredar.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers