Friday 12 June 2015

Filled Under:

Pelik, Bangunan Ini Sama Seperti Kapal Angkasa Star Trek.



Liu Dejian, seorang ahli perniagaan  berasal dari  China yang mempunyai perniagaan permainan perkhidmatan internet ini mempunyai idea yang luar biasa untuk membina sebuah pejabat baru syarikatnya. Sejak masih kecil, Liu diketahui sangat tertarik dengan filem fiksyen sains Star Trek, seperti yang dilaporkan oleh Yahoo.


  
Bahkan ia juga menjadi ahli dari salah satu perkumpulan penggemar filem tersebut. Ia mempunyai idea untuk membina pejabat baru perusahannya yang berjaya dipimpinnya, NetDragon Websoft dengan reka bentuk yang mirip dengan pesawat luar angkasa yang ada dalam filem tersebut, yakni Starship Enterprise.


Ia tidak main-main dalam mewujudkan keinginannya itu. Liu telah mengeluarkan dana untuk membina pejabat yang telah digarap selama 6 tahun sejak 2008 itu. Reka bentuk yang sangat unik, meskipun bahagian dalamnya tidak dirancang seperti yang ada pada pesawat Enterprise. 


Setiap bilik mempunyai pintu gelongsor yang boleh terbuka dan tertutup secara automatik. Bahkan juga jalur meluncur untuk menuruni tingkat tiga ke dasar dengan lebih cepat. Liu juga telah menghubungi pemegang lesen filem Star Trek, stesen televisyen CBS dan rumah pengeluaran Paramount saat membina bangunan unik tersebut.









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers