Saturday, 17 October 2015

Filled Under:

Video:Bandar Bernama “Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch”, Buat Pembaca Berita Susah Mengucapkan.


 Seorang Pembaca Berita untuk  ramalan cuaca di televisyen Channel 4, tiba-tiba mendapat banyak sanjungan di media sosial setelah dirinya berjaya mengucapkan sebuah nama bandar dengan benar. Bukan tanpa alasan, nama kota di Wales Bahasa Inggeris itu memang sangat sukar diucapkan.

Nama kota itu memang cukup panjang dan mempunyai banyak konsonan. Perkara itu membuat nama itu sukar dieja apalagi bagi orang yang tidak berbahasa Inggeris.

"Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" demikian nama bandar kecil yang berada di Wales, United Kingdom.

Hebatnya,
Pembaca Berita bernama Liam Dutton kelahiran Cardiff itu berjaya berhasil membacakan dengan benar nama bandar dengan 58 huruf itu dalam siaran ramalan cuaca yang disiarkan pada Selasa (8/9/2015).



Tidak  lama kemudian , muncul rakaman siarannya di twitter dan menyebar luas hingga dia mendapat begitu banyak sanjungan.

"Selalu ada kemungkinan seseorang keliru, tetapi ini sudah menjadi risiko pekerjaan sahaja. Saya sudah melakukan pekerjaan ini selama 13 tahun sampai sekarang, sehingga saya berada pada titik bahawa saya tidak merasa gugup sama sekali, "jelasnya sebagaimana disiarkan Wales Online.

Berikut adalah video masa
Pembaca Berita perkiaraan cuaca mengeja nama bandar tersebut.





0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs