Saturday 19 December 2015

Filled Under:

Tersesat di Pedalaman, Lelaki 62 Tahun Hidup Dengan Makan Semut.



Beberapa orang menggangap memburu merupakan hobi yang menyeronokkan. Namun, banyak yang lupa jika kegiatan ini juga cukup berbahaya.

Jika tidak mengerti medan dengan benar, boleh saja seorang pemburu tersesat di hutan. Perkara itu juga yang dialami oleh, Reg Foggerdy.

Reg dan saudara lelakinya, Ray pergi memburu unta di padang pasir Victoria. Namun, ia terpisah dari  kakak dan tersesat di pedalaman Australia sendiri.

Hanya memakai  seluar pendek, lelaki berusia 62 tahun ini harus bertahan hidup tanpa air. Selama enam hari, Reg berusaha bertahan hidup dengan memakan semut sebelum ditemui oleh petugas penyelamat.

"Semua semut itu datang dan aku makan banyak hari itu. Pada hari pertama aku makan 12 ekor semut dan 18 ekor hari berikutnya," ujar Reg. "Aku tidak akan mengatakan aku kesulitan. Aku kata aku sangat beruntung."

Req mengungkap, jika ia sempat ingin berputus asa. Ia berfikir tidak akan pernah ditemui dan akan mati begitu saja.

Meski begitu, Req mengatakan jika ia tidak mengalah sama sekali. Ia merancang akan kembali ke pedalaman Australia suatu masa nanti.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers