Friday, 28 October 2016

Filled Under:

Menaip Guna Hidung.


Hidung ternyata tidak hanya berfungsi sebagai alat pernafasan saja. Seorang lelaki India baru-baru ini menggunakan hidungnya untuk menaip demi memecahkan rekod Guiness World Record.

Lelaki bernama Mohammed Khurshid Hussain ini memang dikenal sangat terampil  kemas di bidang penaipan. Ia berhasil menaip sebuah ayat dengan hidungnya yang berbunyi "Guiness world records have challenged me to type this sentence using my nose in the fastest time" hanya dalam waktu 48,62 saat. Berkat usahanya tersebut, lelaki berusia 22 tahun ini akhirnya berhasil meraih rekod Guiness World Record 2014.

"Jika anda ingin memecahkan rekod, setiap milisaatitu akan dihitung," kata Hussain. "Kali ini aku menaip dengan mata tertutup, hal ini merupakan salah satu tentangan yang paling sukar untuk menemukan huruf kuncinya."

Hasil tersebut memecahkan rekod sebelumnya yang dipegang oleh lelaki dari Dubai bernama Neeta, ia menaip menggunakan hidungnya dalam waktu 1 minit 33 saat pada tahun 2008. Sementara itu, Hussain mengaku bahawa rekod ini merupakan yang kedua dalam hidupnya. Rekod pertamanya adalah saat ia berhasil mengaip huruf alfabet A-Z dengan jarinya dalam waktu 3,43saat.

Berikut ini aksi Hussain ketika menaip menggunakan hidung:




Jom saksikan video berikut:




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs