Wednesday 26 October 2016

Filled Under:

Pasir Ini Cantik Tapi Boleh Membawa Maut.


Namibia mempunyai padang pasir yang besar dan cantik. Terdapat juga banyak gumuk pasir yang mencapai beribu-ribu kaki tinggi. Pemandangan yang dapat membuat pengembara seolah-olah dalam dunia lain. 


Tetapi, terdapat Paya yang paling berbahaya di dunia di sini! Di mana pengembara yang tidak suka untuk melihat padang pasir. Hamparan pasir coklat terbentang sejauh mata memandang dan menjanjikan pengembaraan yang menarik di sisi. 

Tetapi siapa sangka , Afrika sebenarnya mempunyai tempat yang maut dalam pasir di padang pasir di Namibia. Kawasan padang pasir Namibia mencapai 49.768 kilometer persegi dan disebut-sebut sebagai salah satu padang pasir yang paling lama di dunia. Laporan dari The Huffington Post, Jumaat ( 2014/1/24 ) Pelancong boleh meneroka ada dengan datang kepada Namib - Naukluft Taman Negeri di tengah-tengah padang pasir. 

Lapangan Terbang terdekat daripada Namib - Naukluft Taman Negeri adalah Windhoek , Namibia sebagai ibu negara .  Sesiapa yang datang ke padang pasir di Namib - Naukluft Taman Negeri , sudah tentu  jatuh cinta .

 Sebenarnya ada tempat yang paling berbahaya di sana dipanggil Mati Vlei . Dari nama, Mati Vlei adalah bermakna Kematian Swamp. Paya dikelilingi oleh bukit-bukit pasir yang mencapai 1,312 meter.

 Paya adalah tidak sama sekali didiami oleh benda-benda hidup ! Paya ini sebenarnya mengalir air Sungai Tsauchab sekali setiap 5-10 tahun. Tetapi, air sungai yang dikosongkan ke dalam paya ia akan segera diserap ke dalam tanah atau menyejat anda menikmati matahari begitu panas.

 Panas , kering, dan tanpa kehidupan, yang menggambarkan suasana di Dead Vlei . Ia juga mungkin untuk membuat Mati Vlei dipegang sebagai yang paling berbahaya di dunia. Oleh itu , mana-mana makhluk yg dapat melihat tidak akan hidup tanpa air. Walau bagaimanapun, paya ini terus menarik perhatian pengembara asing untuk datang sana dan meneroka ia. Untuk jurugambar , Mati Vlei seperti syurga anda menikmati dua pemandangan yang tiada tandingan. Di mana lagi tetapi tempat-tempat yang indah di dunia di samping itu boleh membawa maut?











0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers