Tuesday, 22 November 2016

Filled Under:

Inilah Bandar Yang Punyai Lampu Lalu Lintas Paling Banyak.


Semua orang tentu saja mengenal yang namanya lampu lalu lintas , lampu yang mempunyai tiga warna sebagai tanda ketika seseorang berada di jalan raya . Pada umumnya di setiap persimpangan jalan hanya ada satu atau dua tapi lain di salah satu sisi jalan di bandar London yang mempunyai 75 set lampu lalu lintas .


 Kedengaran mungkin aneh , apalagi harus melihat ke 75 set lampu untuk menentukan keputusan ketika berada di persimpangan . Tapi memang mustahil lampu lalu lintas dibuat sebanyak itu . Kerana nyatanya lampu lalu lintas dengan 75 set hanyalah sebuah karya seni dari Pierre Vivant , pemahat Perancis dan seniman yang bekerja di pusat bandar London .


Lampu tersebut merupakan lampu lalu lintas Skizofrenia yang pada saat dibuat untuk menerangi sekitarnya . Traffic Light tree , sebutan lampu lalu lintas tersebut , pada tahun 1998 juga berguna untuk meminimumkan pencemaran yang di tiru Vivant dari ' Plane Tree ' . traffic light tree close Traffic Light Tree , Pengawal Jalan yang Miliki 75 Set Lampu Trafik di London Berkat lampu yang dipasang berdekatan dengan salah satu bulatan di bandar London , maka bulatan tersebut didakwa menjadi bulatan paling menawan .


 Namun malangnya , Traffic Light Tree ini telah di tumbangkan dari tempatnya . Perkara ini berkaitan usaha kerajaan untuk melebarkan jalan . Namun menurut pihak berkuasa tempatan , lampu pengawal lalu lintas ini akan segera dibanggunkan kembali kerana banyak masyarakat bandar  yang sukakannya .



Jom saksikan video berikut:





0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs