Wednesday, 16 November 2016

Filled Under:

Umur dah 100 Tahun Tapi Masih Jadi Pelayan.


Jika pada umumnya nenek yang berusia 100 tahun di cadangkan untuk berehat di rumah , tapi nenek yang satu ini menjadi pelayan bar tertua sedunia . Nenek yang bernama Dolly Saville ini merupakan palayan bar tertua di dunia , dan tidak mempunyai rancangan untuk bersara dari pekerjaannya .

Dolly yang sudah mempunyai 3 orang cucu ini mengaku bahawa ia sangat senang bekerja di bar tersebut , menurutnya ia senang melihat orang - orang yang datang ke bar dan melayani orang - orang tersebut .

Dolly mengatakan ia bekerja di The Red Lion Hotel di Wendover Buckinghamshire , Inggeris ini sejak tahun 1940 , di mana ia masih berusia 26 tahun . Dan sampai saat ini ia masih bekerja sebagai pelayan bar di sana .

Saat masih muda ia mengatakan bekerja selam 6 jam setiap hari , dan hanya cuti selama 2 minggu kerana sakit . Namun , saat ini kerana sudah tua , Dolly mengurangkan jam kerjanya menjadi 3 kali seminggu , tapi ia masih saja menghabiskan masa untuk mengelap meja .

Dolly mengaku bahawa ia sangat mencintai pekerjaannya tersebut . Ia lebih suka berada di sana , berbanding perlu duduk - duduk saja di rumah . Padahal semua pihak keluarganya sudah menyarankannya untuk berhenti bekerja , tapi ia tetap saja tidak mahu berhenti bekerja .

Nenek ini mengaku selama ia bekerja ia tidak pernah merasakan lelah atau pun mengeluh , kerana ia bekerja dengan hati yang senang dan itu membuatnya sangat selesa dengan pekerjaannya tersebut .






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs