Wednesday, 8 February 2017

Filled Under:

Inilah Dinding Paling Menjijikkan .


 Gula-gula getah rupanya dianggap sebagai masalah di Amerika. Sebabnya, kebanyakan masyarakatnya akan membuang gula-gula getah di mana-mana tempat selepas mengunyahnya. Bahkan, menurut kajian, sisa gula-gula getah yang dimakan rakyat Amerika boleh mencapai 250 ribu tan per tahun.

Tapi siapa yang menyangka jika sisa-sisa gula-gula getah ini menjadi pemandangan yang indah di beberapa kawasan di Amerika. Tembok-tembok di Amerika  menjadi sasaran para pelancong kerana ratusan ribu gula-gula getah yang melekat di sana.



Bubblegum Alley menjadi daya tarik bagi pelancong yang berkunjung ke San Luis Obispo, California. Dengan di kedua sisinya yang tingginya mencapai 4.5 meter, tembok ini penuh dengan gula-gula getah hingga sepanjang 20 meter.

Tidak hanya di California, tembok gula-gula getah juga boleh ditemui di Seattle. Mirip dengan Bubblegum Alley, Market Teater Gum Wall ini juga dipenuhi dengan lapisan tebal gula-gula getah. Tradisi melekat gula-gula getah di Market Teater Gum Wall bermula pada 1993, ketika ada seorang  penduduk yang selaras masuk teater. Sejak saat itu, Market Teater Gum Wall menjadi kunjungan pelancong dengan menampal gula-gula getah.


 Ohio juga mempunyai tembok gula-gula getah yang tidak kalah indah dengan Bubblegum Alley dan Market Teater Gum Wall. Tembok tersebut merupakan bahagian luar resotan Maid Rite Sandwich Shop yang terletak di Greenville.

Seluruh luaran tembok Maid Rite Sandwich Shop dipenuhi gumpalan gula-gula getah hingga ke tingkap. Meskipun begitu, tempat itu dikatakan menjadi restoran sandwich terlazat di Greenville.









0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs