Tuesday, 14 February 2017

Filled Under:

Kapal Ini Diperbuat Dari Tulang Haiwan.


Untuk menghabiskan masa, seorang banduan Perancis yang dikurung di ruang bawah tanah selama Perang Napoleon membina model kapal layar dari tulang manusia dan haiwan. Sementara para banduan di Eropah menghabiskan masa mereka dengan bermain bola, banduan Perancis punya hobi yang lain, iaitu membina model kapal layar dari tulang-tulang.

Banduan biasanya meninggalkan tulang-tulang haiwan yang mereka dapatkan dari makanan penjara. Selepas itu, mereka merebus dan kering mereka di bawah matahari. Namun, rupanya tulang haiwan saja tidak cukup. Para banduan ini mula mengumpulkan tulang-tulang manusia dari kubur di sekitar penjara untuk melengkapi karya seni mereka.

Seniman Banduan ini menggunakan tulang paling besar untuk digunakan sebagai badan kapal, kemudian beralih menggunakan tulang-tulang yang lebih kecil. Selain tulang, mereka juga menggunakan kayu, serta tisu tandas untuk membuat skrin. Cengkerang penyu, besi, dan sutera yang didapatkan dari penjual tempatan juga digunakan untuk melengkapi tubuh kapal layar tersebut.

Cuba perhatikan detail kapal layar dari tulang yang dibuat dengan rapi ini.










0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs