Monday, 6 February 2017

Filled Under:

Karya Seni Dari Tayar Basikal .


 Thomas Yang membuktikan bahawa kreativiti boleh lahir dari mana saja, bahkan dari bekas Tayar basikal. Ya, Pengarah Kreatif dari DDB Singapura ini baru saja membuat karya seni yang menarik dari bekas tayar basikal.

Sesiapa yang melihat hasil karya Thomas pasti tidak akan menyangka bahawa karya tersebut dibuat dari bekas tayar basikal. Sebabnya, ia membuat karyanya dengan sangat terperinci dan rapi. Thomas melakukannya dengan memaju-mundurkan tayar basikal sehingga menghasilkan cetakan yang dikehendaki.




"Sebuah koleksi dari seni cetak tidak selalu soal ciri, tetapi juga didorong oleh semangat untuk berbasikal," katanya. "Seperti perkaranya berbasikal, kelajuan adalah yang terpenting, sehingga setiap karya hanya dihadkan 100 naskhah sahaja."

Thomas juga menjual hasil karyanya dalam bentuk pelekat, tote bag, dan bahkan kemeja yang dibuatnya dari bekas tayar basikal. Ia memberi nama "Tyre Track Series: New York, Paris, London, and Beijing" untuk hasil karyanya tersebut. Selain itu, Thomas memastikan keaslian hasil karyanya dengan memberikan cap asli 100 salinan.










0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs