Wednesday 8 February 2017

Filled Under:

Pakaian Dari Bangkai Haiwan.


 Bagi sebahagian orang, penggunaan bulu haiwan untuk fashion masih menjadi pantang larang. Sebahagian menilai bulu ini didapati dengan membunuh haiwan.

Berbeza dengan lain, pereka asal Boston ini justru mempunyai cara sendiri untuk membuat fesyen bulu. Alih-alih membunuh haiwan, Pamela Paquin justru memilih mengambil bangkai binatang yang ditemuinya di jalanan.

Dibesarkan dalam keluarga yang mempunyai ladang, Pamela tidak mempunyai masalah dengan mengumpul bangkai haiwan. Pemilik rumah mode Petite Mort ini berjaya mengkreasikan bangkai haiwan seperti rakun, musang dan lain, menjadi aksesori yang bernilai tinggi.

Ciptaan Pamela biasanya berupa sarung tangan, warmers kaki, topi dan lain-lain. Harga yang dijual untuk satu aksesori bulu ini boleh mencapai seribu Dollar .

Harga tersebut dinilai setanding dengan kecantikan ciptaan yang ditawarkan bulu haiwan tersebut. Selain itu, proses pembuatan satu item aksesori bulu ini tidak mudah.

Pamela harus mengumpulkan bangkai haiwan hingga mencapai 10 hingga 20 buah. Ia lalu akan menguliti bangkai yang pastinya berbau sangat busuk.

Meskipun kerdengaran sangat kotor, Pamela tidak merasa jijik. Ia kemudian memisahkan bulu dari daging dan lemak untuk mencegah kulit haiwan itu membusuk. Pamela lalu akan pergi ke tempat penyamakan kulit hingga bulu siap dipakai sebagai bahan aksesori fashion.

Sementara itu, Pamela tidak melulu memikirkan tentang perniagaannya. Usaha mendapatkan bulu tersebut, bangkai haiwan ini akan dibawa kembali ke hutan dan dikebumikan. Pamela juga akan berterima kasih dan mendoakan haiwan tersebut.









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers