Thursday, 9 February 2017

Filled Under:

Seni Memuntah Ribuan Buku Yang Sangat Pelik

Buku adalah salah satu gedung ilmu  dunia. Banyak orang yang hobi membaca dan mengumpulkan buku-buku, walaupun buku bekas sekalipun.


Kalau pada umumnya orang-orang mengumpulkan buku untuk dibaca, kali ini Alicia Martin mengumpulkan banyak buku untuk 'dibuang'.la nape dibuang?

Ya, sebenarnya ini merupakan sebuah karya seni Alicia Martin yang menakjubkan. Ia membuat memuntah buku rekaan dari kumpulan buku-buku. Bahkan ia tidak hanya sekali membuatnya. Wanita ini membuat banyak lemparan dari buku seperti yang anda lihat berikut ini.

Mungkin buat para ulat buku, akan sangat sayang melihat banyak buku yang terbuang. Namun buku-buku ini semua sudah tak terpakai lagi . Untuk memberikan kesan yang lebih meyakinkan, Alicia 'memuntahkan' buku-buku itu dari tingkap.

Jadi ia membuat tingkap sebagai lubang kemunculan buku-buku itu, sehingga mereka kelihatan terjun dari ketinggian. Meski kelihatan sangat banggang, namun sebenarnya buku itu hanya digam pada permukaan rangka  tersebut.

Wah, bagus sangat la tu? Seorang Alicia Martin saja boleh membuat karya menakjubkan seperti ini. Anda pasti juga boleh menghasilkan karya yang unik lain. Ada yang berminat mengunjungi muntahan  buku  Alicia, Ladies?












0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs