Sunday, 26 March 2017

Filled Under:

Berselfie Seperti Kehilangan HandPhone.


Dunia sepertinya belum reda dengan trend selfie menggunakan telefon pintar yang semakin hari semakin kreatif dan aneh. Bukan hanya untuk mengambil gambar, telefon bimbit rupanya juga boleh digunakan sebagai harta bergaya.

Meskipun begitu, trend selfie terbaru ini membuat orang yang melakukannya kelihatan seolah tidak sayang telefon bimbitnya. Perkara tersebut dikeranakan pose yang mereka gunakan adalah memegang telefon hanya dengan menggunakan dua jari sahaja.

Memegang dengan cara seperti itu membuat telefon bimbit  seolah-olah terjatuh. Menariknya, banyak orang yang justru mengubahnya dengan cara yang lebih mendebarkan.




Seperti bergaya seolah akan menjatuhkannya dari bangunan tinggi, lubang longkang, dari atas jambatan atau tandas. Jika gagal, telefon pintar canggih pun harus direlakan masuk ke lubang.

Trend selfie ini pada asalnya dilakukan oleh sebuah band Amerika, Twenty One Pilots. Para fans yang melihat perkara tersebut kemudian beramai-ramai mengikutinya hingga menjadi popular seperti sekarang.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs