Thursday, 16 March 2017

Filled Under:

Dibuli Kerana Gemuk.


Sudah merupakan kebenaran umum bahwa kebahagiaan seorang wanita berbanding terbalik dengan angka yang ditunjukkan oleh timbangan berat badan. Jika angka yang ditunjukkan semakin kecil, maka kebahagiaan yang dirasakan seorang wanita akan semakin besar. Itulah yang dirasakan oleh Christie Swadling ketika mengetahui berat badannya lebih kecil dari Miranda Kerr.

Saat remaja Christie pernah mengalami buli kerana dia agak gemuk dan chubby. Teman-temannya sering mengejeknya kerana ia terlihat lebih besar dari teman-teman seumurannya. Ia mengakui bahwa keluarganya memang memiliki kebiasaan makan yang tidak sihat. Saat kecil, ia sering kali mengonsumsi cokelat, makanan ringgan dan fast food.



Sejak saat itulah kemudian Christie mula bersenam untuk menurunkan berat badannya. Ia juga terpengaruh oleh gambar-gambar model yang mempamerkan tubuh langsing atau cenderung kurus mereka di pelbagai media. Ia merasa begitu gembira ketika akhirnya berat badannya berkurang dan terus berkurang.

Lama kelamaan, ia melupakan tentang obsesinya menjadi langsing selangsing para artis atau model, dan ia mula taksub untuk terus menurunkan berat badan. Ia terus meneruskan pemakanan beliau hingga ia kehilangan 30 kg berat badannya sehingga ia tidak sanggup berjalan.



Menyedari bahawa ia terkena eating disorder atau kelainan pola makan, Christie kemudian mengubah pola makannya dan mula menjalani gaya hidup yang sihat. Ia mula mengambil banyak makanan dan melakukan beberapa jenis sukan. Lambat laun, berat badannya mula kembali.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs