Thursday, 23 March 2017

Filled Under:

Jual Diri Bantu Kakak.


Berkahwin demi wang memang bukan perkara yang baik. Namun tidak ada pilihan lain bagi perempuan yang pelik ini. Wanita bernama Huang Xiju tersebut, disiarkan dari Stomp , muncul dan 'menjual diri' di jalanan dengan menggunakan gaun pengantin.

Perkara ini tentu menarik perhatian orang ramai. Perempuan itu membawa sebuah kertas . Dari sumber berkaitan, ia menuliskan bahawa dirinya mahu berkahwin sesiapa yang boleh membiayai rawatan kakaknya. Sementara itu, si kakak ada di sebelahnya dengan menggunakan topeng dan pakaian hospital. Ia membawa sebuah surat keterangan dari hospital yang menunjukkan keadaannya.

Kakaknya, Huang Xichao sedang mengidap leukemia. Ia sudah mendapatkan penderma dan melakukanpembedahan pada 2013. Kos pembedahannya menghabiskan wang sebanyak 300,000 yuan . Perkara ini membuat mereka mengalami hutang pada hospital yang sangat banyak. Sayang sekali, ternyata Xichao kembali mengalami komplikasi sehingga perlu menjalani rawatan sejumlah wang yang sama.

Xiju, adiknya, merasa bertanggung jawab atas tanggungan tersebut. Namun entah apa yang ada di fikirannya, sehingga ia berusaha mengatasi masalah ini dengan menggunakan jalan menawarkan dirinya pada orang lain. Xiju mengatakan bahawa ia tidak peduli lagi anggapan orang.

Netizen yang mengamati hal ini juga terpecah pendapatnya. Ada yang simpati dan ada juga yang sebaliknya. Bahkan seorang netizen berkata, kalau dia menjadi kakaknya, lebih baik mati saja daripada melihat si adik harus melakukan hal setakat ini. Sementara yang lain memahami, mungkin Xiju menarik perhatian orang ramai dengan cara ini, sehingga mereka boleh bertemu dengan dermawan yang mahu membiayai rawatan kakaknya.










0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs