Friday, 3 March 2017

Filled Under:

Salah Makan Ubat Buahdada Makin Membesar.



Lelaki bernama Austin Pledger harus mengenakan
bra sebab payudara miliknya semakin membesar. Keadaan lelaki 20 tahun ini dicetuskan dari ubat Risperdal selepas didiagnosis menderita penyakit autis. Austin rutin minum ubat itu sejak berusia 8 tahun. 

Risperdal sendiri adalah tanda ubat untuk gangguan mental. Sedar dirinya menjadi mangsa dari ubat tersebut, Austin membuat tuntutan ke mahkamah yang akhirnya menang .

 Austin berhak mendapat ganti rugi sebanyak $ 2.5 juta (£ 1600000) atas keadaan tubuh yang dideritanya. Di persidangan, Austin menunjukan bukti yang tidak boleh dinafikan, yakni payudara miliknya yang berukuran 46DD. Peguam Austin berkata jika payudara itu hanya boleh diangkat dengan prosedur masektomi.





 Sementara itu, pihak syarikat mengaku tidak menerima keputusan mahkamah dan  akan membuat rayuan. Risperdal telah menolong banyak kanak-kanak di seluruh dunia. Maka itu kami ingin putusan mahkamah itu diputuskan, kata jurucakap tersebut seperti dikutip dari People.com. 

Jurucakap itu menambah, lagipun, dalam setiap kemasan Risperdal sudah dicantumkan kesan sampingan. Dengan demikian, kesalahan ada di pihak pesakit. Saat Austin mula mengambil Risperdal, lembaga semacam BPOM Amerika belum memberikan lampu hijau kepada ubat tersebut.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs