Wednesday 31 May 2017

Filled Under:

2 Lelaki Ini Boleh Terbang



Aksi dua orang ini sungguh luar biasa dengan melakukan manuver-manuver berbahaya di atas bandar Dubai menggunakan Jetpack. Dua lelaki bernama Yves Rossy dan Vince Reffet ini awalnya menaiki sebuah helikopter untuk mencapai ketinggian yang sesuai.


 Kemudian mereka melompat keluar dan terbang di atas bangunan-bangunan pencakar langit. Diketahui, Rossi adalah seorang juruterbang profesional yang juga mendapat gelaran "Jetman", ia bahkan telah mengembangkan Jetpack sejak 10 tahun yang lalu. 

Sedangkan Reffet adalah seorang skydriver yang juga murid Rossi. Aksi mengagumkan kedua lelaki ini dirakam dalam sebuah video 4K berdurasi hampir 12 minit dengan judul Young Feathers. Dikutip Mirror, Reffet mengatakan, "Mendadak saya merasa terbang adalah sesuatu yang normal." "Saya merasa seolah sayap yang saya gunakan adalah sebahagian dari tubuh saya. Saya merasa seolah saya terbang tanpa bantuan alat apa pun," tambahnya.





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers