Sunday 4 June 2017

Filled Under:

Inilah Origami Buruk Hantu Paling Besar di Dunia.


Mencipta sebuah rekod adalah sesuatu yang sangat berharga dan bangga baik bagi diri sendiri mahupun negara. Oleh kerana itu kita semua boleh mendapatkan rekod mulai dari yang terbaik, terpantas, terbesar dan masih banyak lagi yang rekod-rekod dunia lain yang boleh diraih dengan cara berlatih dengan sungguh-sungguh tanpa mengenal erti  putus asa.

Di negara Greece baru-baru ini mempunyai rekod baru iaitu pemiliki origami mozek terbesar didunia yang dibuat oleh beribu-ribu manusia yang memang benar-benar bekerja sama untuk berusaha mencipta sebuah rekod dunia.



Lebih dari 18 ribu pelajar di
Greece menghabiskan masa selama sembilan jam untuk mencipta sebuah mosek burung hantu. Aksi ribuan pelajar ini dilakukan untuk memecahkan rekod baru Guinness World Record untuk origami mozek terbesar di dunia.

Para pelajar melipat 52 ribu keping kertas origami berbentuk bunga selama sembilan jam dan kemudian menggunakannya untuk membentuk seekor burung hantu bersaiz raksasa.  Seluruh pelajar dari Athens, Greece, ini berkumpul untuk membuat 512 meter persegi mozek sebagai simbol bandar. Seperti diketahui, mozek terbesar yang telah tercatat sebelumnya diukur lebih dari 451 meter persegi.












0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers