Monday, 30 October 2017

Filled Under:

Reka Bentuk Banggunan Ini Seakan Bandar Dongeng


Tempat perlancongan yang satu ini seolah-olah wajib dikunjungi bagi para pencinta kisah dongeng yang sedang melancong ke negara Jepun.Sebabnya, tempat tersebut akan membawa pengunjung berfantasi seakan tinggal di negeri dongeng.

Sebuah kafe yang dibina di Kichioji, Tokyo, akan membawa pengunjung menikmati uniknya tinggal di bandar kucing. "Temari no Uchi" sengaja dibuat sedemikian rupa, lengkap dengan rumah kucing yang sangat lucu.
 



 Pangsapuri yang terletak di Hamamatsu, Shizuoka, siap membuat pengunjung merasakan tinggal di bandar Halloween. Bahkan, kawasan sekitar pangsapuri ini menggambarkan bandar sihir yang berada di filem "Harry Potter". Tidak hanya pangsapuri, beberapa kafe di Jepun juga menawarkan pemandangan indah ala negeri dongeng.
 


 Selain itu, ada pula restoran unik yang terletak di dekat Danau Yamanashi. "Mori no Arum" dibina seakan-akan dengan rumah kuno dalam negeri dongeng. Lengkap dengan cerobong serta kayu yang menompang salah satu sisi restoran tersebut.
 

Sementara itu, di Sumida, Tokyo, ada kafe tersembunyi yang jauh dari keramaian. "Spice Cafe" akan membuat pengunjung selesa dengan pelbagai tanaman yang menghiasi kafe ini.
 






0 comments:

Post a Comment

Followers