Thursday 14 December 2017

Filled Under:

Lihat Dari Bawah Nampak Gemuk Lihat Dari Atas Nampak Comel


Sejak kebelakangan ini, gadis-gadis di Korea Selatan sedang dilanda trend membuat video wajah mereka dan memuat naiknya ke media sosial. Video yang mereka buat sangat menarik untuk dilihat.

Melalui video, para gadis menunjukkan, bagaimana cara untuk mengubah wajah mereka dari "wajah buruk " menjadi "wajah cantik menawan". Menariknya, semua itu mereka lakukan tanpa bantuan make-up atau pembedahan plastik.

Hanya sekejap saja, wajah mereka berubah dari buruk  menjadi cantik jelita. Mereka menyebutnya "gagdoui jung-yoseong".

Seorang pengguna Youtube dengan akaun Kiyomi Gwiyomi membuat kompilasi video para gadis korea itu beraksi mempamerkan kemahiran bermain ekspresi wajah. Dua daripada 10 diantaranya sangat popular, dan videonya sudah ditonton lebih daripada 1 juta kali.

Video kompilasi bertajuk "pentingnya sudut pandang" itu menjadi bukti bahawa gambar atau rakaman wajah seseorang boleh kelihatan tidak menarik jika diambil dari sudut yang tidak pasti. Pada video ini misalya, wajah para gadis itu kelihatan tidak menarik jika dipandang dari bawah, tetapi apabila dilihat dari atas menjadi sangat menarik.

Secara tidak langsung, para gadis itu membongkar amalan manipulasi foto yang biasa terjadi di media sosial. Banyak kejadian di mana seseorang merasa taksub apabila melihat penampilan seseorang yang baru dikenalinya di media sosial, namun mereka kecewa dan terkejut bila bertemu terus di dunia nyata.

 




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers