Wednesday, 11 July 2018

Filled Under:

Kereta Perisai Ini Biperbuat Benda Tidak Masuk Akal


 Membuat replika sesuatu menggunakan kayu atau bahan lain sudah perkara biasa. Tapi bagaimana jika dilakukan guna salji? Seorang remaja Rusia membuktikan hasil sempurna ketika membuat replika kereta kebal dari salji.

Alexander Zhuikov menjadi perbincangan media kerana membuat replika tank saiz asli dari  salji. Yang membuatnya dipuji adalah persamaan tank buatannya itu dengan yang asal. Semua yang dimiliki tank itu diperbuat daripada salji kecuali tali, tong dan bahagian-bahagian kecil yang lain.



Alexander memulakan karyanya dengan memuat turun pelbagai gambar tank dari internet. Ia lalu memilih sudut di taman neneknya lalu terkumpul 20 tan salji bersama rakan-rakannya. Penahan cahaya matahari juga dibuatnya dari peralatan sederhana sebelum memulakan membina.

Mahasiswa Universiti Telekomunikasi dan Maklumat Siberia itu memang sudah lama tertarik teknologi ketenteraan, khususnya tank. Ketika World of Tanks mengadakan pertandingan,  Alexander memutuskan membuat replika tank SU-122-54 yang digunakan semasa Perang Soviet 1954 serapi mungkin.

Tank tersebut diwarnai hijau tentera, lengkap dengan senjata hingga roda besi yang dibuat daripada kadbod. Panjang keseluruhan 6 meter dengan tinggi 2 meter dan bahagian dalamnya padat. Replika ini merupakan karya kedua Alexander dengan skala 1: 1.

Lelaki berasal dari bandar Novosibirsk itu membuat replika kereta kebal tersebut selama satu bulan. Hasilnya ia ikutkan dalam pertandingan yang digelar game online, World of Tanks.
Tahun lalu ia juara kedua dalam lumba "Tanks in serangan hendap" sehingga tahun ini ia berharap dapat trofi pertama.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs