Sunday 4 November 2012

Filled Under:

5 tasik terindah didunia


Lake Blue Lake di New Zealand datang dengan kejelasan air yang luar biasa. Ambil bercuti di sana dan anda boleh menyelam sedalam 80 kaki kejelasan air.

Rakyat tempatan, termasuk Maori, dipanggil Tasik Tikitapu. Tasik ini terletak di Nelson Lakes National Park, New Zealand.

Melihat Tasik Biru akan mengingatkan anda Sapphire kristal, indah dikenali untuk warna biru yang menarik. Tidak menghairankan, penyelidikan dari National Institute of Air dan Penyelidikan Atmosfera menunjukkan bahawa tahap penglihatan Tasik Biru pada 80 meter di atas permukaan air.

Dari hasil kajian yang sama, ia telah mendedahkan bahawa tasik mempunyai penglihatan lebih daripada 40 meter di bawah permukaan air menunjukkan kualiti air adalah sama sebagai sulingan air. Kejelasan Lake hanya boleh dipadankan dengan Lautan Pasifik, khususnya berhampiran Pulau Paskah.

Di sini, anda bukan sahaja dirosakkan oleh air biru tasik. Bukit hijau di seluruh menyediakan kontras warna, yang secara automatik menjadi satu pemandangan yang menakjubkan di mata anda. Malah dari beberapa sudut, anda boleh melihat pantulan langit atas tasik dan bukit dicerminkan seperti cermin.

Blue Lake menjadi salah satu destinasi kegemaran pelancong domestik dan asing di New Zealand. Melawat tempat ini hanya mengambil masa dua jam trekking dari Blue Lake Reserve, jalan yang agak mudah untuk diikuti.






Sepanjang jalan, anda akan lulus hutan yang eksotik, serta pantai yang indah di pihak yang lain. Dalam Tasik Biru, di samping untuk berenang di dalam air dengan kejelasan yang melampau, anda juga boleh menggunakan bot di sekitar tasik atau melakukan ski air.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers