Monday 5 November 2012

Filled Under:

KERETA BAHAN BAKAR UDARA AIRPOD


Kereta dengan bahan api-udara mungkin tidak mempunyai anda dengan ya sememangnya hari ini terdapat kereta yang dibuat bekum dengan bahan api-udara tetapi di india ada lhoo kereta yang boleh dijalankan hanya dnengan bahan api udara dan segala-galanya seolah-olah cangih unik ya.
Kereta bernama AIRpod boleh pergi cepat hanya dengan udara supaya bahan api tidak memerlukan Minya semasa sudah terhad. Kereta AIRpod dihasilkan oleh Tata Motors India.
Kereta dengan bahan api-udara bagahan dianggap lebih berfaedah dan ekonomi berbanding kereta elektrik kerana bahan api dan udara lebih mudah didapati bahan api penyimpanan yang lebih tahan lama kereta udara dibandingakan batrai sedia ada kereta elektrik.
Kereta AIRpod boleh berlari dengan udara sebagai kereta ini dilengkapi dengan achine pneumatik (udara) sebagai enjin memandu ini boleh bekerja jika terdapat udara yang datang ke dalam enjin yang termasuk menggunakan pam luaran yang di dalam kereta ini.



Add caption
Dilihat dari bentuk kereta udara kereta yang sangat unik dan lucu hanya mempunyai 3 tayar 2 di belakang dan satu di hadapan aja minibus ya suka ia menjadi, kereta ini mempunyai panjang 207 cm x 160 meter lebar x tinggi 174 cm. Cangih kereta yang unik dan ini hanya boleh memanjat sebanyak 3 orang hanya suka ya hanya sejumlah kecil orang yang boleh ditempatkan boleh kedepanya pembuat cangih lagi supaya boleh dapat untuk membawa beban yang lebih berat lagi. Ini kereta udara hanya boleh memandu dengan kelajuan maksimum 69 km sejam, stereng kereta elektrik peranti adalah juga unik secara amnya tidak suka udara stereng kereta menggunakan kayu bedik anah juga ya tetapi terksan menjadi lebih maju.

Bagi anda yang ingin mempunyai kereta mesra alam adalah harga yang dijual pada harga sebanyak USD 5,000 Berminat untuk memilikinya?




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers