Monday 5 November 2012

Filled Under:

pelik, pokok limau telor buaya ,,,


Limau Telur Buaya


limau-telur-buaya
Di Malaysia sememangnya terdapat kepelbagaian jenis limau. Dari sekecil limau kasturi sehingga sebesar limau bali. Ada lagi kecil dari limau kasturi sebenarnya, kalau memang tak silap orang panggillimau kiah. Manakala limau yang paling unik bagi saya ialah limau kuku rimau. Tetapi terdapat lagi sejenis limau yang saya terjumpa gambarnya dalam koleksi simpanan saya. Saya rakamkan gambar Limau Telur Buaya ni semasa melawat sebuah sekolah di Penang. Tetapi sayang, buahnya tiada. Daripada namanya kemungkinan buah limau ini sebesar telur buaya agaknya.
Bagi yang menetap di Penang atau di mana sahaja, pernahkah anda mendengar nama Limau Telur Buaya ini. Di harap dapat kongsikan cerita anda. Tak dapat cerita tentang limau, cerita pasal telur buaya pun oraittt juga..




3 comments:

  1. nice info..baru aku tahu da pkok ni..huhu

    ReplyDelete
  2. hahha,, sama la kita bro aku pon br tahu jugak ,

    ReplyDelete
  3. Apa nama saintifik dia??

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers