Tuesday 20 November 2012

Filled Under:

fuyo!! hutan tropika tiruan terbesar didunia

Tropical Islands Resort adalah sebuah resort tiruan tropika yang terletak kira-kira 60 kilometer selatan Berlin dan ditempatkan di dalam kubah terbesar berdiri-bebas di dunia. Ini struktur besar seperti penyangkut kapal terbang ialah 360 meter panjang, 210 meter lebar, 107 meter tinggi, dan disokong oleh 14,000 tan keluli. Ia adalah cukup besar untuk menjadi tuan rumah 8 padang bola sepak keseluruhan. Malah Patung New York of Liberty (93 meter) boleh berdiri tegak di dalamnya, dan Paris Eiffel Tower (322 meter) boleh berada di dalamnya. Kubah ini menawarkan ruang yang cukup untuk langit Platz Berlin Potsdamer termasuk Pusat Sony, rumah gerbang dan Daimler Chrysler pencakar langit.

tropical-island-resort-2
Resort ini terletak di perbandaran Krausnick, Brandenburg, Jerman, kira-kira 60 km selatan-tenggara Berlin dan satu jam memandu jauhnya.

tropical-island-resort-3
Di dalam kubah adalah hutan hujan terbesar tertutup di dunia dengan 30,000 pokok, belukar dan groundcover. Terdapat tumbuh-tumbuhan karnivor, pokok pisang, semak kopi, menjalar hutan dan lain-lain tumbuhan eksotik. Satu angin sepanjang jalan-kilometer melalui hutan dan jambatan di atas paya bakau memberikan pemandangan yang hebat. Tingkap di sebelah kubah telus, membenarkan cahaya matahari sebenar untuk datang dan menyuburkan lebih 500 spesies tumbuh-tumbuhan.
Para tetamu boleh berbaring di atas 200 meter panjang pantai buatan manusia, berenang di laut tiruan dan menikmati panas 26 darjah Celsius cuaca sepanjang tahun. Laut tropika dipenuhi dengan pantai berpasir dan dipenuhi dengan pulau-pulau kecil tropika dihiasi dengan pondok rumput. Terhadap kelabu hangar dinding adalah latar belakang langit biru dengan awan beberapa.
Disekeliling kolam semula ciptaan keajaiban terkenal seni bina dari Asia seperti Angkor Wat, Bali Temple Gate, rumah panjang dari Borneo, dan sebuah rumah tradisional Thai. Kolam dan terusan angin cara mereka di sekitar tapak pelbagai aktiviti, dan patung Buddha yang besar di mana-mana.

tropical-island-resort-6

tropical-island-resort-7

tropical-island-resort-8

tropical-island-resort-9

tropical-island-resort-4

tropical-island-resort-10

tropical-island-resort-11

tropical-island-resort-13

tropical-island-resort-14


tropical-island-resort-15

tropical-island-resort-16

tropical-island-resort-17









1 comments:

Nuffnang Ads

Followers