Friday 19 April 2013

Filled Under:

Pelik ! Lelaki Ini Gemar Makan Bangkai Haiwan.




Ketika kebanyakan orang jijik melihat bangkai haiwan yang dilanggar kenderaan di jalan raya, Arthur Boyt dari Bodmin Moor, United Kingdom, malah sangat berselera untuk memakanya.
 
 



Kebiasaan anehnya itu membuat lelaki 72 tahun ini kerap digelari Roadkill Connoisseur atau pemakan bangkai haiwan yang dilanggar di jalan. Kegemarannya memakan bangkai haiwan bermula pada tahun 1976, ketika Arthur tinggal sendirian. Sebagai seorang taxidermist yang bergelut dengan tulang dan kulit haiwan, ia tentunya sering mengumpulkan bangkai haiwan untuk dibawa pulang ke rumah.sumber
 
Alih-alih membuang sisa daging dari bangkai haiwan yang dikumpulkannya, Arthur mula berfikir untuk memakannya. Anehnya, daging dari bangkai haiwan itu tidak membuatnya mual atau muntah. Arthur jesteru mencari sensasi baru saat memakan bangkai haiwan.
"Saya suka labrador. Itu kegemaran saya, tetapi saya tidak akan pernah membunuh haiwan," kata Arthur kepada Vice.

 
 

Meski mengaku suka makan bangkai haiwan yang dilanggar di jalan, Arthur tidak memakan bangkai haiwan sembarangan. Ia selalu memilih haiwan apa yang boleh dimakan dan tidak boleh dimakannya. Contohnya, Arthur tidak mau makan kelawar atau bangkai dari haiwan peliharaannya sendiri.


 
 

Hebatnya lagi, kebiasaan anehnya itu tidak pernah membuat Arthur jatuh sakit atau menderita penyakit serius. Menurutnya, jika bangkai dimasak dengan baik, hanya ada sedikit kesempatan untuk bakteria hidup.sumber


                               jom layan video mat salih ni makan bangkai:





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers