Sunday 29 December 2013

Filled Under:

Apartment Pelik Diperbuat Dari Kertas Kitar Semula.


Karya reka bentuk yang dibuat dari bahan kitar semula selalu menjadi perkara yang unik dan menarik untuk diikuti perkembangannya. Para seniman terkenal dari Argentina telah merobek ribuan laman dari buku-buku bekas untuk dipakai menjadi bahan utama pembangunan sebuah pangsapuri besar.


 Mereka memulakan projek ini pada dua tahun yang lalu, pemasangan unik ini dipamerkan di festival kesenian Basel Miami 6-9 Disember 2012. Pangsapuri Nostalgia Lehmann mempunyai tab mandi, langsir, meja dan tempat tidur dan bahkan tingkap kecil, kesemuanya diperbuat daripada kertas terpakai. 

Mereka hanya menggunakan bahan kitar semula dalam pembuatannya, seniman Argentina dalam projek ini telah mengalihkan cinta sastera kepada pangsapuri kertas yang penuh dengan tulisan.

 Jika mereka mampu membuat pangsapuri kertas ini untuk festival seni Basel Miami, maka idea inovatif selanjutnya adalah membuat sebuah bangunan buku gambar yang besar dengan pelbagai ilmu yang tertulis di setiap dindingnya, misalnya Geografi. Jangan salah, pangsapuri kertas ini telah menghabiskan dana sekitar $ 2300  dan itu bukan harga yang murah.









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers