Tuesday 17 December 2013

Filled Under:

Pelik- Lelaki Ini Tidak Pernah Turun Tangan Selama 40 Tahun


Meski tubuhnya hanya tinggal tulang dan kulit , namun seorang datuk  bernama Amar Bharati selama 38 tahun tidak pernah menurunkan tangan kanannya.Pertapa suci berasal dari India ini mendakwa terus mengangkat tangan kanannya ke atas sejak 1973 . Ini ia lakukan untuk nazar bagi Dewa Shiwa dan tangan kanannya ini sekarang dianggap sebagai bukti kecintaannya pada sang Dewa .

Awalnya di tahun 1970 , datuk Amar Bharati adalah lelaki biasa yang mempunyai pekerjaan , rumah , isteri dan tiga anak . Namun , di suatu pagi dia bangun dan memutuskan meninggalkan semua yang dia miliki untuk menjadi seorang Sadhu .




Tiga tahun berikutnya dia memutuskan untuk mengangkat tangan kanannya dan bersumpah tidak akan diturunkan . Hal ini ia lakukan demi mendekatkan diri kepada Dewa Shiwa .

Amar mengaku kini tangan kanannya kaku dan sama sekali tidak boleh diturunkan meski dia ingin menurunkan sesekali . Keadaan Amar diakui seorang Sadhu terkenal di Kumbh Mela , di Haridwar , India yang mengatakan Amar terinspirasi dengan Sadhu lain yang mengangkat tangan kanan untuk perdamaian .

Para Sadhu di India memang melakukan nazar yang berbeza - beza . Ada yang tidur dengan posisi terbalik , berpuasa untuk waktu lama bahkan tidak pernah mandi selamanya .







1 comments:

  1. da cramp da tgn dia tu.. cell2 tak hidup.. hehe

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers