Wednesday, 14 December 2016

Filled Under:

Lelaki Ini Pakar Mengorek


Ho Eng Hui, seorang master beladiri kung fu mempunyai kemampuan yang luar biasa, ia mampu menembus kelapa hanya dengan jarinya. Menurut pengakuan Hui jarinya itu telah membantunya membesarkan keluarganya.

 Hui memamerkan kemampuanya menembus kelapa dengan jari seminggu 2 kali di Jonker Street, Malaysia, setelah mendapat keizinan dari pemerintah kerajaan setempat pada tahun 2000. Sejak saat itu Hui telah menghibur pelancung dan pengunjung tempatan dengan atraksinya.

 Setiap hari Jumat dan Sabtu, Hui melakukan perjalanan dari rumahnya ke bandar Johor Baru. Sebelumnya, Hui beraksi di Bugis Street, Singapura, pada tahun sepanjang tahun1991 hingga tahun1995. 

lelaki berwarga negara Malaysia ini memecahkan rekod di Malaysia Book of Records pada Februari 2001 setelah berhasil menembus 3 kelapa dalam 1 minit 10 saat.

 Pada Juni 2009 di boleh menembus 4 kelapa dalam waktu 30,81 saat dengan sekaligus memecahkan rekod Guinness World Record. Rekodnya semakin meningkat setelah berhasil menembus 4 kelapa hanya dalam waktu 12,15 saat pada 2011 lalu.


jom saksikan video ini:






4 comments:

Followers

networkblogs