Sunday 19 January 2014

Filled Under:

2,800 Kucing di China Terselamat Daripada Dijadikan Lauk.


Sebanyak 2,800 kucing liar di China terselamat jika tidak berakhir di atas pinggan , selepas lori yang membawa kucing-kucing tersebut di selamatkan oleh para aktivis di Wuhan . Lori itu sedang menuju ke wilayah Guangxi , di mana dianggarkan kira-kira 10 ribu kucing disajikan sebagai makanan setiap harinya . 


Kucing - kucing itu dikurung didalam kandang kayu , sedang dalam perjalanan ke Nanning di Provinsi Guangxi , China di mana mereka akan dibunuh dan dimakan . Setelah melihat trak , para sukarelawan  tersebut mengejarnya dan menyekat jalan sampai pihak berkuasa tiba di tempat kejadian . 

Ketika diperiksa , pihak berkuasa mendapati dokumen yang dibawa pemandu lori  adalah palsu dan memaksa trak untuk kembali ke Wuhan , kucing akan dikuarantin dan diperiksa kesihatan kucing tersebut.

. Apa yang akan terjadi pada kucing - kucing itu selanjutnya tidak jelas , tapi sekurang-kurangnya kita yakin bahawa berkat usaha dari orang ramai yang memberi maklumat , kucing tersebut tidak akan berakhir di pinggan untuk santapan mewah .










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers