Thursday 16 January 2014

Filled Under:

Lelaki Brazil 66 Tahun Mengaku Nabi Isa .Video

  
 Lagi - lagi kisah unik dan aneh datang mengejutkan seluruh dunia . Seorang lelaki Brazil berusia 66 tahun baru saja mengakui bahawa ia adalah penjelmaan dari Isa . Born Alvaro Theiss , merupakan tokoh agama yang kini mempunyai nama sebagai INRI Cristo 


Inri sendiri berasal bahasa latin yang mempunyai Erti penyaliban Isa . Lelaki ini mengalami wahyu pertama saat mendengar suara bisikan kuat di tahun 1979 .


 Dan sejak itulah ia mulai melakukan banyak ritual seperti berpuasa dan banyak hal lain agar dapat menjalankan ' amanah ' yang diberikan padanya .

 Dan yang lebih mengejutkan , Cristo dikhabarkan sudah mempunyai pengikut yang sebahagian besar merupakan wanita . Di sebuah gereja , Cristo dan pengikutnya hanya makan  buah - buahan dan sayur - sayuran yang mereka tanam sendiri . 

Yang menjadi kontroversi adalah , Cristo yang mengatakan dirinya sebagai Isa lalu mempunyai pandangan terhadap pengguguran dan juga kapitalisme . Oleh kerana itulah seperti yang dilaporkan oleh odditycentral.com , Cristo sudah ditangkap oleh pihak polis sebanyak 40 kali . 

P/S: Dh nyanyuk orang tua ni ....


Jom saksikan video berikut:

 





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers