Thursday 23 January 2014

Filled Under:

Pelik- Ayam Goreng Rasa Coklat .



Pelbagai ciptaan pelik telah dilakukan di bidang kuliner , misalnya membuat Cronuts alias croissants dan donat . Kali ini ada ciptaan menarik iaitu ayam goreng tepung yang mempunyai rasa coklat .

Sebuah restoran di California yang membuat dua makanan paling popular di dunia itu , fried chicken dan coklat . Dinamakan ChocoChicken , cara pembuatannya iaitu perap ayam ke adunan   coklat . Selepas itu ayam digoreng menggunakan minyak panas seperti biasanya .

Adam Fleischman , CEO franchise Umami Burger , mengaku rasa ayamnya benar - benar baru dan sukar dihuraikan . " ChocoChicken benar - benar berbeza berbanding apa yang ada di luar sana , " kata Adam .

" Ini bukan ayam goreng tradisional atau bahkan ayam yang dicelup ke coklat , " katanya . " Ini adalah gaya baru ayam goreng yang hanya boleh dipercayai setelah dirasai . "

Meskipun dikatakan unik namun ternyata tidak semuanya merasa tertarik untuk merasai . Ada yang menganggap terlalu aneh sehingga malah membuatnya tidak berminat . Sedangkan lain mempertikaikan faktor kesihatan kerana kandungannya yang mencetuskan diabetes .






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers