Wednesday 15 January 2014

Filled Under:

Pertandingan Ice Skating Khas Untuk Haiwan Perliharaan.

Sebuah acara lumba pada musim sejuk di China membuat para pencinta binatang kesal . Mereka mengkritik lumba tersebut yang " memaksa " haiwan peliharaan untuk ice skating di gunung salji .

Diadakan di Sanmenxia , wilayah Henan , perlumbaan itu boleh diikuti pelbagai jenis binatang peliharaan . Ada anjing , itik , arnab hingga penyu yang ikut ski bersama tuannya . Bahkan binatang paling aneh yang ikut akan mendapat hadiah lebih besar .

Meski diprotes pencinta haiwan namun acara ini menarik banyak perhatian penonton . Nampak si penyu tidak maHu mengeluarkan kepalanya kerana sedang hibernasi musim sejuk namun dapat tempat ketiga . Sedangkan itik jadi pemenang kerana menggunakan sayapnya terbang memotong anjing  .

Pihak penganjur sendiri menegaskan acara ini tidak berbahaya bagi haiwan dan pesertanya . Mereka berharap tahun depan boleh menggelarnya lagi dengan lebih banyak haiwan peserta yang unik .

" Semuanya tetap berjalan , walaupun tahun ini kami ada peserta ikan emas , " ucap wakil lumba . " Tapi kami memutuskan untuk tidak ikut bersaing kerana akuariumnya tidak ditutup kencang , kami bimbang airnya akan tumpah ke salji . "











0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers